dinsdag 19 september 2017

Deel 39: 15 september 2017

Ik zou deze week zijn gaan varen, maar door het bijzonder slechte weer is dat afgeblazen, zodat ik na twee weken in plaats van vier toch weer aan het bouwen ga.
Ik heb thuis uit een stukje parelmoer een logo gezaagd, dat ik in de kop van de gitaar wil aanbrengen, maar dat gaat deze week nog niet gebeuren en zal ook een behoorlijke klus worden.
Logo
 Na de koffie gaan we weer aan de gang: Vandaag wordt het schrapen en schuren.....
Er valt dan ook niet veel te fotograferen. Allereerst met een schraapstaal de ronding van de hals naar de kast bijwerken. Dat gaat niet snel, maar wordt wel mooi. De kunst is om het mooi symmetrisch te laten worden. 
 
Schrapen..

 
Het resultaat

 Dan helpt Jan met het bijwerken van de overgang van de kop naar de hals.
 
Overgang kop naar hals


Dan schuren: Ik had in een vorige aflevering al gezegd dat ik bij de aansluiting van de kop op de hals iets teveel had geschuurd waardoor er een 'deuk' in de hals was gekomen. Die moest ik er nu voorzichtig uitschuren. Ook weer zo'n geduldwerkje!

Een overzicht van het gebruikte gereedschap
 Dan is het weer tijd en gaan we weer huiswaarts. Volgende keer weer meer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten