vrijdag 23 juni 2017

Deel 36: 23 juni 2017

Dit keer weer een blog op tijd...
Vanmorgen rustig naar Amersfoort gereden. De afgelopen week was het erg warm, maar nu zijn het weer wat normalere temperaturen.
Aangekomen natuurlijk eerst koffie en even bijpraten.
Dan gaan we weer aan de slag. Als eerste schaaf ik de ruimte tussen de twee inkepingen op de hals die ik de vorige keer gemaakt had vlak. Dat is een kwestie van ellebogenstoom en neemt wat tijd in beslag.
Schaven...
Dan tekenen we het verloop van de kop naar de hals en dat modelleer ik ruwweg met een houtsnijmes.


De aansluiting van de kop aan de hals bijwerken
 Daarna teken ik aan beide zijden facetten af: op de helft van de dikte van de hals, en op een kwart van de breedte van de hals.
Dit schaaf ik af met een spookschaaf. Nu heb ik dus een hals met aan iedere kant een schuine zijde. Zoals je op de foto hieronder kunt zien, zit er in de hals een kleine knoest. Mij stoort dat niet want hout is nu eenmaal een natuurprodukt.
 
Met de spookschaaf aan het werk

Volgende keer (dat wordt 21 juli) ga ik verder met de hals. 
Maar nu is de vakantietijd losgebarsten, dus even geduld a.u.b. voor de volgende uitzending.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten