zaterdag 28 mei 2016

Deel 16: 27 april 2016

Vanmorgen heerlijk weer en vol goede moed naar Amersfoort om verder te werken aan de hals van de (toekomstige) mini jumbo.
Deze keer mijn mobiel niet vergeten, dus als eerste maar een foto van de kop zoals die definitief geworden is. De vlekken op het fineer zijn van het lijmen, maar daar komen we straks nog op terug.....
De vorm van de kop
 Dan wordt de hiel van de hals grof in vorm gebracht met behulp van een beitel en raspen. Met het onderstaande resultaat.

Eerst met een beitel
Dan afwerken met een rasp
Vervolgens schuur ik de lijmresten van de achterzijde van de kop. In een grijs verleden (oktober 2015, ben ik alweer zo lang bezig?!) hadden we vanwege de vorm van de kop 2 'oren' aan de zijkant gelijmd.
De achterkant is schoon

 Na het schuren blijkt dat deze zo mooi strak zijn, dat daar geen verdere bewerkingen nodig zijn. Daarna ga ik met een schuurmachine de bovenkant van de kop ontdoen van lijmresten en dan........... Oeps! Foutje!!!!!!!!!!! Ik heb blijkbaar zonder dat ik het merkte teveel druk uitgeoefend op één kant van de kop, zodat het fineer aan één kant bijna weg is: shit happens! De volgende keer dus het kopfineer helemaal verwijderen en opnieuw beginnen. :-(.
Die volgende keer wordt trouwens 8 juli, dus...... even geduld a.u.b.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten